امگاگلوبال دریچه ای برای حیات طبیعی ومتعادل
امگاگلوبال دریچه ای برای حیات طبیعی ومتعادل

مدتهاست تاثيرات تلفن همراه بر سلامت انسانها مورد بررسي قرار مي گيرد اما گاهي آن را انکار و گاهي آنرا تاييد مي کنند. در اين راستا تحقيقات نشان داده امواج ناشي از تلفن همراه، مي تواند سرطان مغز، افزايش بزاق دهان، اختلال در بخشي از اعصاب شنوايي گوش و عوارض نازايي زنان و مردان را باعث شود. اما جالبتر اين است که تلفن همراه، اثرات مخربي بر جانداران د يگر نيز دارد.
يک گروه تحقيقات علمي وابسته به دانشگاه "کلرمون فران" فرانسه، با هدف بررسي آثار احتمالي امواج هميشگي تلفن همراه بر جانداران، تغييرات بوته گوجه فرنگي را در رويارويي با اين امواج، مورد مطالعه و آزمايش قرار داد. اين بوته در همان 10دقيقه اول که در کنار يک تلفن همراه قرار گرفت (تلفن همراه حتي در حالت مکالمه نکردن نيز در حال دريافت و يا پخش امواج الکترومغناطيس به پيرامون خود است) از خود مولکولي ترشح کرد که نزد بيولوژيست  ها، به مولکول "استرس" معروف است و گيا  هان به محض آسيب ديدن، آن را ترشح مي کنند. دليل اصلي اين مساله، شباهت عملکرد امواج مايکرويو موبايل با امواج مايکروويو هاي خانگي است که هم اکنون در آشپزخانه ها وجود دارد. براي آنکه اين مهم را تشريح کنيم به يک آزمايش در زمينه تاثيرات امواج موبايل بر مواد غذايي مي پردازيم; امواجي که مي تواند باعث شود به پختن تخم مرغ توسط دو عدد تلفن همراه، يا ترکيدن ذرت در ميان چهار عدد تلفن همراه منجر شود. براي اثبات اين موضوع يک دانه تخم مرغ خام را بين دو گوشي موبايل که در فاصله 30 سانتي متري هم قرار دارند بگذاريد و با يکي از موبايل ها با موبايل ديگر تماس بگيريد و اجازه دهيد 20 دقيقه اين تماس برقرار باشد و تخم مرغ هم بين اين دو گوشي بماند. بعد از اين 20 دقيقه تخم مرغ شما کاملا پخته مي شود و مي توانيد از آن به عنوان تخم مرغ آب پز استفاده نماييد و اين کاري است که  تلفن همراه با سلول هاي مغز شما مي کند.
در آزمايش ديگري در کشورسوئد، يک خرگوش را کنار يک موبايل همواره روشن گذاشتند و در اين مدت تغذيه کاملي به آن  دادند. پس از گذشت 2 ماه، خون و سلول هاي خرگوش را براي آزمايش به آزمايشگاه برده و متوجه شدند خرگوش با ادامه اين وضعيت بيشتر از يک سال زنده نمي ماند. البته نمونه نسبي آزمايش شده اين کار را مي توانيد در انسانهايي ببينيد که شغلشان مرتبط با رادارهاي نظامي است. آنها طول عمر بسيار کمي داشته يا در سالخوردگي به بيماري هاي غيرعادي مبتلا مي شوند.
پرفسور برن گروپر در آزمايشي ديگر نشان داده که اگر شخصي 2 دقيقه با موبايل صحبت کند، ساختار آنزيمي بزاق دهانش کلا تغيير مي کند و تاثيرات منفي بر خون و ادرارش مي گذارد. همچنين ميدان هاي الکترومغناطيسي به ويژه آنهايي که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغيير عملکرد جذب مواد معدني در بدن  شده و سرعت گسترش تومورها را افزايش مي دهند.
يکي از بدترين چيزها براي جنين شکم مادر، امواج الکترومغناطيسي موبايل است. البته شايد هنگامي که نوزاد به دنيا آمد آثاري در اين نوزاد ديده نشود ولي پس از گذشت سال ها، بيماري هاي مختلفي بروز مي کند که زمينه آنها در استفاده مادر از تلفن همراه بوده است. البته درمجموع حدود 58 درصد امواج موبايل ها براي نونهالان و نوجوانان زيان آورتر است. علاوه بر اين در برخي کشورهاي اروپايي، استفاده از موبايل در فضاهايي مانند اتوبوس که افراد زيادي تجمع کرده اند را صحيح نمي دانند، زيرا امواج موبايل تنها به شخص استفاده کننده آسيب نمي رساند بلکه نسبت به ميزان فرکانسش، افراد ديگر را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد. حتي به افرادي که مشکل قلبي دارند سفارش مي شود که موبايل را دور از خود نگه دارند در صورتي که بعضي ها آن را در جيب بغلشان مي گذارند. يکي از نکات جالب ديگر که يک دانشگاه اتريشي اثبات کرده اين است که هنگام ارسال عکس با موبايل يا همان MMS، هزار برابر خطر بيشتري انسان را تهديد مي  کند.
يکي ديگر از دلايلي که ضرر امواج تلفن همراه به اثبات رسيده، نزديکي امواج موبايل با بدن انسان است. از آنجا که سلول هاي بدن انسان در گستره 10 تا يک هزارهرتز با يکديگر ارتباط برقرار مي کنند، و اکثر موبايل ها در گستره 270 تا يک ميليون و800 هزار هرتز ارتباط برقرار مي کنند. بنا بر اين گستره امواج الکترومغناطيسي موبايل با سيستم ارتباط بين سلولي انسان همپوشاني دارد. در ايران اوپراتور همراه اول از فرکانس 900zKH و اوپراتور دوم (ايرانسل) از فرکانس1/8 zGH  استفاده مي کنند که اين از فرکانس مورد استفاده اجاق هاي ماکروفر(1/4 zGH) به مراتب بيشتر است. اثر انعکاسي امواج تلفن همراه در محيط هاي مسقف مانند اتومبيل و در کنار وسايلي همچون  اجاق ماکروفر و تلويزيون دوچندان مي شود. همچنين ثابت شده که اين امواج تاثير بدي در باروري مردان دارد. زيرا اسپرم ها را مي کشد و باعث کاهش قواي جنسي آقايان مي شود. مخصوصا کساني که موبايل را به کمرشان مي بندند. حتي در تحقيقات جديد نشان داده شده که اگر 2 دقيقه با موبايل صحبت کنيد، ساختار مولکولي بزاق دهان تغيير مي کند. علاوه بر آن احتمال ابتلا به بيماري هاي آلزايمر و پارکينسون را هم افزايش مي دهد.
لازم است در پاسخ به کساني که گمان مي کنند استفاده از هندزفري (Heabset) سيمي باعث کاهش اين عوارض مي شود بگوييم که هندزفري تاثير موثري در کاهش عوارض تلفن همراه ندارد زيرا در بسياري موارد تست شده به اثبات رسيده است که خود هندزفري سيمي به صورت يک آنتن عمل مي کند. هندزفري هاي (Heabset)  بلوتوث نيز به مراتب داراي عوارض بيشتر به ويژه براي مردان است.
مساله بعدي آنتن هايي است که براي برقراري ارتباط بيشتر در مناطق مختلف شهري نصب مي شود. ايران برخلاف بسياري از کشورها، موسسه اي براي سنجش ميزان انرژي ساطع شده از آنتن هاي BTS ندارد و از سوي ديگر اپراتورهاي تلفن همراه، هم مجري وهم ناظر نصب اين آنتن هاهستند. درحالي که يک مجري نمي تواند ناظر خوبي بر کار خودش باشد.
بسياري از صاحب نظران معتقدند ميزان امواج ساطع شده از بعضي آنتن هاي BTS  در مناطق پرجمعيت شهري بيشتر از حد استاندارد بين المللي است که باعث ايجاد عوارض و آثار سو» مي شود زيرا براي در ارتباط بودن با آنتن، انرژي بيشتري ساطع مي کند. حتي زماني که کاربر از تلفن استفاده نمي کند، گوشي در حال ارسال و دريافت امواج، به نزديکترين آنتن است. بنابراين زماني که فاصله گوشي با آنتن BTS کمتر است براي ارتباط با آنتن، انرژي کمتري نيز از گوشي ساطع مي شود و طبيعي است که ضرر کمتري هم در پي خواهد داشت. به همين دليل زماني که فردي مسافرت مي کند يا به مسافت هايي که در فاصله دورتري از يک آنتن قرار دارد، مي رود، شارژ تلفن همراه وي زودتر تمام مي شود.
در مجموع مي توان عوارض استفاده از تلفن همراه را به موارد زير تقسيم کرد: افزايش احتمال ايجاد و گسترش تومورهاي سرطاني و آسيب پذيري بدن در برابر عوامل بيماري زا،  اختلالات خواب، فراموشي، سردرد و افسردگي، احساس داغي ناشي از انرژي حرارتي امواج الکترو مغناطيس در داخل سر (پديده اي موسوم به SAR)، افزايش احتمال ابتلا به آلزايمر و پارکينسون، مسموميت خوني و احساس خستگي،  پارگي رشتهDNA  و بروز مشکلات ژنتيک، اين مواد با تغيير ساختار پروتئيني سلول هاي غشايي موجب ورود مواد مسموم از طريق مويرگ ها به مغز مي شود،  بروز اختلالات جنسي و کاهش توان باروري و  نهايتا ناباروري.
البته مي توان عوارض و آثار مخرب امواج تلفن همراه را به حداقل رساند به شرط آنکه  گوشي تلفن همراه رااز بدن دور نگه داشت به حدي که حداقل اين فاصله در افراد عادي يک متر و نيم و در افراد باردار و کودکان 2 متر است و راهکاردوم استفاده از کاور ضد تلفن همراه است که بايد هنگام مکالمه با تلفن همراه، گوشي موبايل را درون آن قرار داده و صحبت کرد و راهکار سوم نيز آن است که براي کاهش ضررهاي ناشي از امواج تلفن همراه تا حد امکان آن را روي تلفن ثابت دايورت کنيم.
شايد با افراد زيادي برخورد کنيم که سالها از تلفن همراه استفاده کرده وهنوز سالم هستند اما تمام افرادي که از تلفن همراه استفاده مي کنند داغي صورت، سردرد و ساير عوارض کوتاه مدت استفاده از تلفن همراه را تجربه کرده اند.
بايد بدانيد که بعد از تذکرات بسيار دانشمندان در دنيا در مورد استفاده از تلفن همراه، در سازمان ملل بخشي به نام ICNRIP تاسيس شد که کارش فقط تحقيقات و کنترل ميزان امواج الکترومغناطيسي مضر براي انسان و طبيعت است. در کشورهاي اتريش، آلمان و سوييس تاکنون دانشمندان مقالات بسياري را ارايه داده و از دولت خواسته اند  به گونه اي قانون گذاري شود که کمترين ميزان زيان به افراد برسد. چندي پيش نيز از دولت هايشان خواستند که از نصب آنتن هاي BTS  در نزديکي مهدکودک ها، بيمارستان ها يا مکان هاي تفريحي که بيشتر کودکان در آن ها رفت و آمد دارند جلوگيري کنند. در نروژ هم آزمايش جالبي انجام شد که نشان داد استفاده از موبايل براي بچه ها باعث خستگي، کم خوابي و کم اشتهايي مي شود.
به نظر مي رسد که اکنون فروش موبايل  در دنيا از پردرآمدترين کارهاست به گونه اي که بسياري از مراکز آن ها دولتي هستند و چون دوست ندارند از ميزان سودشان کاسته شود، با وجود آگاهي از مضرات آن، اطلاع رساني لازم را نمي کنند زيرا آن ها ميلياردها دلار براي راه اندازي آنتن هاي BTS خرج کرده  و مي خواهند سودش را ببرند. اگر آنها بخواهند سيستم هايشان را تغيير دهند بايد تريليون ها دلار هزينه کنند. بنابر اين راه پر سود براي آن ها عدم اطلاع مردم از زيان هاي موبايل است.
اگر در سايت هاي اينترنتي شبيه به YouTude در مورد عوارض تلفن همراه جستجو کنيد به تصاوير و مطالب هشدار دهنده و باورنکردني فراواني در مورد خطرات استفاده از تلفن همراه برخورد خواهيد کرد که اين عوارض  و خطرات توسط ساپورت مالي سازندگان تلفن هاي همراه و تجهيزات مخابراتي دنيا کمرنگ جلوه داده مي شوند.
استاد دانشگاهي مي گفت "نگران ازدياد جمعيت جهاني نباشيد، انسان ها خودشان آنقدر چيزهاي مضر مانند سيگار، موبايل و ... مي سازند که خود با دست خود مي ميرند".


Google Groups
اشتراك در امگاگلوبال ایران
:نشانی پست الکترونیک
بازدید از این گروه

نوشته شده در تاريخ برچسب:امگاگلوبال,طب سنتی,امایزفیوژن,کوانتوم تراپی,مکمل درمانی,اموند,امپندنت,مگنت تراپی,بایومگنت,امگا,مغناطیس درمانی,ارامش,امگاگلوبال,اثرات امواج تلفن همراه روی بدن انسان,اثرات امواج موبایل در بدن انسان,اثرات خطرناک موبایل,تلفن همراه,اثرات منفی تلفن همراه,اثرات منفی تلفن همراه,مضرات موبایل,اثرات موبایل,اثرات منفی موبایل,عوارض تلفن همراه,اثرات منفی وخطرناک موبایل,اثرات منفی ومضر موبایل,استفاده محدود زماني ازتلفن همراه,امواج موبایل,بدترين شكل مكالمه,قراردادن تلفن كنارگوش,تلفن همراه رابه رختخواب نبريد,خطر استفاده همزمان ازتلفن همراه بامايكروويو,رایانه,يارانه,استفاده ازتلفن همراه براي مبتلايان به بيماري‌هاي گوناگون متفاوت است,دگرگوني درعملكردهموگلوبين خون,زیان های موبایل,ضررهای تلفن همراه,ضررهای موبایل,مضرات تلفن همراه,مضرات موبایل,موبایل وبدن انسان,امگاگلوبال,اموند,امپندنت,امایزفیوژن,امزاید,بایومگنت,امجنیکس,دستبندامگاگلوبال,محصولات امگاگلوبال,جدیدترین روش,درمان بیماریها,مقابله باامواج,امایز,وایتافلاسک,صرع,میگرن,الزایمر, توسط arash